Dra. Begoña Góngora Costa
Revistas Indexadas con comité Editorial
Figueroa-Vargas,A., Góngora, B., Alonso-Sánchez, M.F., Ortega, A., Soto-Fernández, P., Z-Rivera, L., Ramírez, S., González, F., Muñoz Venturelli, P., & Billeke, P. (2024). The effect of a cognitive training therapy based on stimulation of brain oscillations in patients with mild cognitive impairment in a Chilean sample: study protocol for a phase IIb, 23 mixed factorial, double-blind randomised controlled trial. Trials. doi: https://doi.org/10.1186/s13063-024-07972-7
Góngora, B., Gómez, A. Ortega, A. (2022). Descriptive Norms for 1,082 Chilean-Spanish Idiomatic Expressions. Revista signos, 55(110), 1057-1076. doi: 10.4067/S0718-09342022000301057.
Ruiz-Tagle, C., Góngora, B., Ortega, A., Bello-Lepe, S., González-Hidalgo, C., Rohde, G., Iturrieta, I., Osorio, M., & Cáseres, A. (2021). Efecto de una intervención no farmacológica multidimensional en un grupo de personas con deterioro cognitivo leve [Effect of a multidimensional nonpharmacological intervention in a group of people with mild cognitive impairment]. Revista Médica de Chile. 149(1)1585-1594. doi: 10.4067/S0034-988720210011015697.
Alfaro-Faccio, P., Góngora, B., Crespo, N., Alvarado, C. & Marfull, D. (2020). Perfil sintáctico de niños con y sin trastorno del desarrollo del lenguaje: un análisis descriptivo. SIGNOS, 53(104) 619-642. DOI: 10.4067/S0718- 09342020000300619
Limongi, R.; Silva, M.A. & Góngora, B. (2015). Temporal prediction errors modulate taskswitching performance. Front. Psychol. 6:1185. doi: 10.3389/fpsyg.2015.01185.
Crespo, N.; Góngora, B. & Figueroa, A. (2015). La medición por Criterio de la Narrativa en niños con Trastornos Específicos del Lenguaje. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 35 (3), 114-122. DOI: 10.1016/j.rlfa.2014.12.003
Crespo, N. & Góngora, B. (2012). ¿Cómo se procesan las locuciones?. Un debate desde la psicolingüística. Signos, 45(80), 257-279
Elías, J., Crespo, N. & Góngora, B. (2012). El desempeño sintáctico de niños con trastornos de déficit atencional e hiperactividad. Perspectiva comparativa y ontogenética, RLA 50 (1), 95-117
Crespo, N., Alfaro, P. Góngora, B. (2011). La Medición de la Sintaxis: Evolución de un concepto. Onomaezin, 24, 155-159
Libro
Perez, D.; Cáceres, P.; Cáceres, S.; Calderón, C. & Góngora, B. (2014). Instrumento de Diagnóstico para los Trastornos específicos del Lenguaje en Edad Escolar (IDTEL). ISBN 978-956-214-101-7